Spre ditt oppdrag i sosiale medier!

Jo flere som ser oppdraget ditt på Frivillig.no, jo større sannsynlighet er det for at du finner folk som ønsker å bli frivillige. Det kan derfor være lurt å øke synligheten til ditt oppdrag. Det er flere måter å gjøre det på:
 

  • Legg ut oppdraget på Facebook, enten på din egen eller på organisasjonens eller lagets facebookside. Hvis du oppfordrer folk til å dele den, kan både venner og venners venner se oppdraget på sin vegg på Facebook. Link til deling finner du på oppdragssiden. Spør gjerne andre sider som for eksempel kommunen om de vil dele den så får dere enda mer synlighet.

  • Du kan printe ut oppdraget og henge det på informasjonstavler, på matbutikken eller på lyktestolper i nærmiljøet. Når du er logget inn på Frivillig.no og er inne på oppdraget ditt, finner du en knapp som heter ”Print ut oppdragssiden”. Da får du en forkortet og utskriftsvennlig versjon av oppdraget.

  • Ta kontakt med lokalavisa. Hvis dere trenger frivillige til et spesielt arrangement eller skal starte en ny aktivitet, kan det godt hende at lokalavisen har lyst til å skrive en liten sak om det.

Frivillig.no markedsfører også ditt oppdrag

Frivillig.no markedsføres kontinuerlig, og ofte nevner vi spesifikke oppdrag eller organisasjoner i markedsføringen - enten det er på facebook eller på radio. Det er lov å ønske seg denne oppmerksomheten. Skriv da en mail til kontakt@frivillig.no