Spre ditt oppdrag!
Jo flere som ser oppdraget ditt på Frivillig.no, jo større sannsynlighet er det for at du finner folk som ønsker å bli frivillige. Det kan derfor være lurt å øke synligheten til ditt oppdrag. Det er flere måter å gjøre det på:
I sosiale medier
Legg ut link til oppdraget deres på Facebook eller annen sosiale mediekanaler dere bruker. Hvis folk deler eller liker den, kan både venner og venners venner se oppdraget.
Tips på Facebook: Et tips er å ha en liten gjeng med folk som du sier fra til at du har delt oppdraget og får dem til å like posten. Hvis mange folk reagerer på posten like etter at den er lagt ut vil den få bedre spredning totalt.
Link til deling finner du på oppdragssiden. Spør gjerne andre sider som for eksempel kommunen om de vil dele den så får dere enda mer synlighet.
På den lokale oppslagstavla
Du kan printe ut oppdraget og henge det på informasjonstavler, på matbutikken eller på lyktestolper i nærmiljøet. Når du er logget inn på Frivillig.no og er inne på oppdraget ditt, finner du en knapp som heter ”Print ut oppdragssiden”. Da får du en forkortet og utskriftsvennlig versjon av oppdraget.
Del det med lokalavisa
Ta kontakt med lokalavisa. Hvis dere trenger frivillige til et spesielt arrangement eller skal starte en ny aktivitet, kan det godt hende at lokalavisen har lyst til å skrive en liten sak om det.
Frivillig.no markedsfører også ditt oppdrag
Frivillig.no markedsføres i mange kanaler, og ofte nevner vi spesifikke oppdrag eller organisasjoner i markedsføringen - enten det er på Facebook eller på radio. Det er lov å ønske seg denne oppmerksomheten. Skriv da en mail til kontakt@frivillig.no eller en melding til oss på Facebook.