Frivillighet i Sosiale medier
Tips til kommentarfeltet:
Svar fort, prioriter å svare raskt på kritiske innlegg.
Spar på svar dere har gitt i sosiale medier i et eget dokument som dere kan klippe fra eller hente inspirasjon fra senere.
Bruk gjerne våre formuleringer fra "spørsmål og svar om frivillighet" om det passer.
Lag en plan der det kommer frem hvem som skal svare på hva slags hen vendelser. Det kan for eksempel se slik ut:
Vanlige henvendelser og kommentarer –> SOMEvakt/Kommunikasjonsrådgiver
Situasjoner der organisasjonens omdømme er truet –> Kommunikasjonssjef/Generalsekretær
Situasjoner der organisasjonens omdømme er alvorlig truet eller som omhandler kritikk av sekretariatet –> Styreleder
Lag deres egne kjøreregler som dere legger ut på de kanaler dere er i og som tydelig forklarer hva dere aksepterer og ikke aksepterer. Eksempel på kjøreregler: