Hvordan kan du bruke Frivillig.no?
Her kan du finne informasjon om hvordan Frivillig.no fungerer.
Frivillig.no ble oppdatert og flyttet over på ny teknisk plattform i juni 2020. Sjekk under for info om forskjellige funksjoner på siden.
Invitere nye brukere
For å invitere en ny bruker trykker du på "administrer brukere og tilgang” inne på organisasjonssiden. Der får du opp et felt der du kan skrive inn navn og e-post på personen du ønsker å invitere inn som bruker. Vedkommende får da en epost og må logge seg inn og godkjenne brukervilkår for å bli registrert.
Av personvernhensyn er det kun registrerte brukere som kan registreres som mottakere av meldinger fra nye frivillige. Det betyr at alle som skal få slike mail må inviteres som bruker.
Legg inn ny kontaktperson på et oppdrag
Du legger enkelt inn en bruker på selve oppdraget inne på oppdragssiden, ved å først legge til sted…
..og deretter legge til bruker i feltet som dukker opp når du har valgt sted. Her velger du fra en liste over registrerte brukere på i din organisasjon. Oppdrag som skal utføres på flere ulike steder kan fortsatt få ulike kontaktpersoner.
Administrer organisasjonen(e) din(e)
Du kan ha samme epostadresse og være bruker i flere organisasjoner. Du finner alle organisasjonene du er bruker for under "min profil" ved å trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne.
Du velger selv hvilken organisasjon som settes som aktiv når du er logget inn og kan kun ha én aktiv organisasjon om gangen.
Det er også her du godtar eller avslår invitasjoner du får som bruker i en ny organisasjon eller underorganisasjon.
Underorganisasjon?
Hvis du nå ikke ser informasjon i en underorganisasjon du tidligere hadde tilgang på, så må denne aktiveres på din brukerprofil. Dessuten må du inn på brukerprofilen og velge den organisasjonen du skal redigere oppdrag for før du får tilgang på den underorganisasjonen.
Kopiere oppdrag
Du kan nå kopiere et oppdrag slik at du kan ta utgangspunkt i et oppdrag du allerede har når du lager et nytt.
Når du har lagret oppdraget finner du det igjen i listen over alle dine oppdrag. Du må huske å publisere oppdraget for at andre skal se det.
Oppdatert søk
Du kan søke på stedet der du bor eller nærmeste gate, og så velger du etterpå om du vil se oppdrag i din kommune, din bydel (om det finnes) eller ditt fylke. Velger du fylke skal løsningen først velge de oppdragene som er nærmest deg innad i ditt fylke.
Du kan også bruke kategorisøk, fritekstsøk og sted. Kategori for oppdraget setter du når du oppretter eller redigerer oppdrag.
Knapp direkte til påmeldingskjema/medlemsystem/frivilligregistrering
Du har muligheten for å ha en knapp i oppdraget som sender den interesserte direkte til et søknadsskjema, påmeldingskjema, medlemsystem eller annen frivilligregistrering. Merk at denne linken ikke skal gå til en generell nettside eller epostadresse.
Oppdraget vil uansett ha skjema for å melde interesse og spørre spørsmål som går til organisasjonen på mail.
Lurer du på noe?
Er det noe som ikke virker som det skal?
Send en epost til kontakt@frivillig.no
Ring i kontortid på 21 56 76 66